úterý 27. března 2018

Spontánnost francouzské holčičky Tippi, která se dorozumí se všemi zvířaty a respektuje je. - video

 

 

Svět podle Tippi (1997) 

 Dokument zachycuje dětství francouzské holčičky Tippi, jejíž rodiče pracovali v Namibii. Tippi je i přes svou bílou pleť dítětem Afriky, je součástí místního kmene domorodců, je součástí celé živočišné a rostlinné říše a její hierarchie. Úchvatné zachycení tak bezprostřední spontánnosti dítěte, které se dorozumí se všemi zvířaty a respektuje je. Není pro ni problém běhat se pštrosy, slony i levharty. Tippi je dnes dospělá, žije v Paříži, ale za svůj domov považuje Jižní Afriku..

 

 Úryvek textu z videa: 

 

 

 Tippi

 

"Nemohla bych se narodit ve Francii! Kdybych se narodila ve Francii, nikdy bych nemohla žít se zvířátky. Od chvíle co jsem se narodila, jsem vlastně na prázdninách! Jsem na prázdninách v Africe se svou mamkou a taťkou! A oni, nikdy by zvířátkům neublížili! Oni tu fotí fotky, točí filmy a píšou knihy. A já, já znám zířátka moc dobře. Ale musíte být opatrní, protože ne všechna znich jsou hodná."

 

Otec 

 

"Vyjímečnost, kterou vidím na Tippi jako otec...je určitý zvláštní druh energie, který má v sobě a který jí umožňuje tento kontakt. Jako třeba s leopardem Jenbee atd... Pokud bych se o něco podobného pokusil já, musel bych postavit klec abych ho mohl fotit nebo točit. Ale ona má tuto schopnost, která je jakousi kombinací nevinnosti a energie."

 

Tippi

 

"Pro mě je nejdůležitější zvíře Jenbee. Nebezpečný leopard. Může vás klidně celého sežrat jako nic, ale má rád ženy a malé bílé holčičky!"

 

 

Muž: 

 

"Řeknimi jak je možné, že kamarádíš s leopardem? Řekni mi to tajemství. No tak řekl jsem ti své, a ty mi řekni tvoje!"

 

Tippi

 

No pomazlím se s ním, a skamarádíme se a potom si spolu hrajeme tak dlouho, až se staneme opravdovými přáteli! 

 

 

 

Muž: 

 

"Ale jak je možné, že tě nechá aby jsi se s ním mazlila? Kdybych ho potkal já, jsem si jistý, že mě bude chtít sežrat!"

 

Tippi 

 

"Je to proto, že jsem malá. On děti nežere. Žere jen děti, které se neumí bránit. Já, já se ale umím bránit!  Takže  vím co mám dělat. Ale já se s ním nechci prát! "

 

Muž: 

 

"Takže mu musíš dát najevo, že se nechceš prát?"

 

Tippi 

 

"Prostě se nesmíš moc hýbat. Žádná velká prudká gesta, žádnou hůl, nůž nebo zbraň nic takového! Jen si v  klidu sedneš a on pozná, že mu nechceš ublížit, a že se ho nebojíš. " 

 

 

                                 Svět podle Tippi (1997) - CZ titulky

 

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat