středa 13. června 2018

Eckhart Tolle - Skutečné či nikoliv

 

                  Zase se zasmát s Eckhartem, právě teď. :)

 

Eckhart Tolle - Skutečné či nikoliv

-----------------

Přeložil Roman Kocián:


Jedná se o střípek z dvouhodinové přednášky, ze které se jich budu snažit přinést více :)

-----------------



... z toho snu myšlení, ve kterém jste jinak chyceni každou hodinu, každou minutu dne. Hlas v hlavě, komentář .... Blablablabala .. Drž hubu! Dokonce i "Drž hubu!" je toho součástí. Proč nemůžeš být potichu? Ztichni! To je opět toho součástí. Takto to fungovat nebude. Když na chvíli přijmete stávající situaci, anebo něco děláte a vnitřně si na tu práci stěžujete, proč to musím dělat? Proč s tím musím souhlasit? Proč jsem tohoto člověka svezl? Proč jsem souhlasil? Teď ho vezu, ale vlastně jsem nechtěl, je to hrozné! Neměl jsem to dělat. Neumí se chovat, proč mě vlastně prosil... Najednou se vás zeptá: "Je s váma něco?" "Ne, jsem v pořádku, všechno je fajn. Jsem OK." Žiju duchovně. 

 

Možná si pomyslíte: "No, to ale byl podivný sen. Celých těch 85, 90 let." Možná více, možná méně. O čem to vlastně bylo? Byl to sen, takový podivný sen? Pamatuji si to a támhleto, ale pomalu to začíná mizet. Sen mizí. Sen o této mé nynější inkarnaci. Je to nějaký druh snění? Ano. Takže můžete pochybovat, zda je to opravdu skutečné? Já si myslím, že sen je také skutečným (snem), ale necháme to raději tak. Je zde však jedna věc, která je nad všechny pochyby a tou je, že aby byl sen zažíván, aby se sen vůbec odehrál, aby se mohl stát, musíte být vědomí. Pokud tam nebudete jako Vědomí, sen se neobjeví. Aby se objevil sen, musí tu být Vědomí. Sen se objeví ve světle Vědomí.

 

 

Ať už je to tedy Skutečné či nikoliv, ať už tento život sníte anebo ne, je jedna věc nepochybná. Co je mimo pochybnost, je "Já jsem". A pokud odstraníte všechny věci, se kterými se Já identifikovalo a vytvořilo z nich povrchové já, pokud ty věci necháte jít, je TO, co zůstane, hluboké Já, které se neidentifikuje s ničím. 

Hluboký vesmír Já, který poznává sám sebe jako, a nyní použiju ukazatele, poznává sám sebe jako pocit vnitřní rozlehlé Přítomnosti. Jen pocit Bytí, Já jsem.

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat