středa 9. května 2018

Rupert Spira - Já jsem



Překlad: Roman Kocián

 

Já jsem

Rupert Spira

 

 Ať už vnímám hlubokou depresi, anebo extatické okamžiky štěstí, anebo vnímám tuto místnost, či tento svět, je KAŽDÁ tato zkušenost osvícena tímto vnímáním úplně stejně.

 

 

 

Veškerá zkušenost je jasně prosvícena tímto Vnímáním. Toto vnímání Já, kterým jsem, je propojujícím prvkem každé zkušenosti a proto není omezeno žádnou z nich. Pokud mohu být jeden den v depresi a extrémně šťastný v den následující, pak ani deprese, ani extáze nemůže být tím, co jsem.  

 

 

Všechny myšlenky, obrazy, pocity, vzpomínky a vnímání jsou samozřejmě omezené, ale to, čím ve své podstatě jsem, nesdílí žádné z jejich omezení. Je to bezbarvé, beztvaré, bezobjektové, transparentní, prázdné a tiché. Všechna tato slova jsou používána v tradicích, aby ukazovala na ne-objektivní kvalitu toho, čím ve své podstatě jsem.

 

A Bytí bez kvality nebo vlastností nemá žádnou formu. Být bez ní znamená nemít žádná omezení.

Proto, když hovořím o nekonečném Vědomí, nemyslete si prosím, že ukazuji na nějaké mimořádné kosmické duchovní Vědomí. Mluvím o samotném Vědomí, o vlastním uvědomění, které září v každé z našich myslí jako poznání "Já jsem".

 

 

 

 Toto velice zřejmé, intimní, obyčejné "Já jsem" je nekonečné Vědomí. Jediné Vědomí, které jest. Zdánlivě zastřeno našimi myšlenkami, pocity a vjemy a které se zdá být, že je dočasným, konečným vědomím nebo vlastním já. Odděleným já, kterým se zdá být každý z nás, avšak nikdy se jím, tím dočasným konečným já, doopravdy nestal. Nikdy ve skutečnosti není nic jiného, než věčné, nekonečné sebe-vědomé Bytí. 

 

 Anebo v náboženské terminologii nekonečné boží Bytí. Jinými slovy: je to nekonečné Boží sebe-vědomé Bytí, jediné Bytí, které jest, prozařuje každou naší myslí jako prosté poznání "Já jsem".  A září vprostřed čehokoliv, co zažíváme jako "Já jsem, kdož tuto zkušenost zažívám". To, co ve své podstatě jsem, je sebe vědomá obrazovka, či prostor Vědomí, který obarvuje sám sebe svou vlastní aktivitou. A přitom přebírá formy všech zkušeností.

 

 

 

 Aby potom ztratil sám sebe ve své tvořivosti.  Vědomí zastírá samo sebe. Není nutné někam chodit nebo něco dělat.

 

Jen uvidět, že jste Vědomí, které září uprostřed všech zkušeností, přestat se uprostřed těchto zkušeností ztrácet. Pokud by se Vědomí nacházelo v některých zkušenostech více, než v jiných, potom bude na místě podniknout velké zkoumání. 

 

Vše, co je třeba udělat, je vnímat To. Je to jen na nás, ať už dovolíme zkušenosti, aby bylo toto poznání zastíněno či zatemněno, či dovolíme zkušenosti zářit s tímto poznáním. Jsou tyto dvě možnosti.  

 

Náš život se bude rozvíjet podle toho, jakou volbu zvolíme.

 

-----------------------------------------------------------------

"Podívejte se, matematický problém jste vyřešil "vy", je tady "někdo". Je tu "já", které říká: "´Já´ jsem to pochopil." Nejvyšší Pochopení je však takové Pochopení, v němž není "já", které by říkalo: "´Já´ jsem pochopil." Ale kdy k němu dojde, nebo zda se to vůbec stane, to nemáte ve své moci."

 Ramesh Balsekar

 

 

Překlad: Roman Kocián

 

 

 

 Navazující (podobné): 

 

Uvědomování si prostoru, vědomí v praxi -Nezvratná seberealizace (Den 3/99) - Nazarah Merah - video


 https://otevriocihz.blogspot.com/2018/06/uvedomovani-si-prostoru-vedomi-v-praxi.html

 

Žádné komentáře:

Okomentovat