úterý 6. října 2020

Eckhart Tolle - Jsem příliš unavený a depresivní na to, abych byl v Přítomnosti - video



 

Eckhart Tolle - Jsem příliš unavený a depresivní na to, abych byl v Přítomnosti

 

Překlad a sestavení videa : Roman Kocián

 ---------------------------------------------

Otázka:

Je pro mě možné být v Přítomnosti, pokud mám problémy se svou pozorností?

 

Jsem vyhořelý a depresivní a je pro mě velmi těžké být přítomen s lidmi v různých situacích.


ET:

A jak se tak dívám, je to ta stejná osoba, která mně někde jinde říkala něco jako: Sleduji vaše učení 10 let, ale v mém životě k žádné změně nedošlo. Stejná osoba.

 

Říkáte: Jsem vyhořelý a depresivní a je pro mě velmi těžké být přítomen s lidmi v různých situacích.

 

Především, to není pomoc, nýbrž překážka, ona myšlenka „Jsem vyhořelý“. Potřebujete, aby ta myšlenka byla skutečně pravdivá?

 

Je možné, že nemáte moc energie. Ano. Dokonce i myšlenka  „Jsem v depresi“. Opět se jedná o koncepty, které vyvstávají ve vaší mysli, identifikujete se s nimi a už věříte, že s tím nemůžete nic dělat. Ne, když jsem vyhořel. Jak mohu být pak v Přítomnosti? Ale to je jen myšlenka ve vaší hlavě. Začněte realitou tohoto okamžiku, která není jen představou o něm. Jen jednoduše čelíte tomu, co je.

 

Bez toho, abyste v hlavě držel nějaké ztotožnění s osobou, která je vyhořelá a v depresích. Jde o pojmové ztotožnění. Stává se, může se stát konceptuální identitou. Začněte tím, co tu je nyní, ne příběhem o tom, co tu je, nebo příběhem o tom, kdo jste, protože ten příběh by mohl být tak negativní, že mu uvěříte a zabydlí se u vás doma. A stane se veškerým vašim pocitem identity. 

 

Takže začněte tím, co je.  Říkáte, že nemůžete být v Přítomnosti s lidmi a situacemi. Je to pravda? Nebo je to jen myšlenka? Protože to musíte zjistit sám. Jděte někam do nové situace, na jiné místo. Můžete být přítomen? Můžete se rozhlédnout?

 

Jděte do kavárny, dejte si šálek čaje nebo kávy. (Zajděte do kavárny. Dejte si kávu nebo čaj.) Sedněte si, nechte být to: Jsem vyhořelý, nemohu být v přítomnosti. Stačí být a dívat se, vnímat. To můžete udělat, nepotřebujete k tomu nejvyšší energetickou hladinu. Vnímejte, dívejte se, naciťte energetické pole svého vnitřního těla. To může udělat kdokoli.

 

Ve svých rukou cítíte něco života, možná začíná brněním nebo teplem. Potom v chodidlech a nohou a pažích, cítíte to, žádný velký problém. Rozhlédnete se okolo sebe, vaše smysly jsou bdělé. Díváte se, posloucháte zvuky, lidi, vdechujete vůně, třeba ochutnáváte kávu nebo čaj a vstupujete do přítomného okamžiku. Nic těžkého, jen vstup do Přítomného okamžiku.

 

A pak si začnete uvědomovat skutečnost, že Já jsem tady, že jsem vědomou Přítomností, která vnímá svět kolem sebe. To je dobrý začátek. A není to náročná situace, ale takto začnete, když nejste zrovna v nesnázích. Příště s někým promluvíte. Můžete procítit své vnitřní tělo.

 

Sledujete toto učení už 10 let a vaše mysl to pořád říká, protože jste vyhořelý a depresivní, tak to nemůžete udělat. Je to iluze, je to velmi jednoduché. Nevěřte v žádnou myšlenku ve své hlavě, že jste to, co říká vaše mysl o tom, kým jste.

 

A pak to začne být velice prosté. Poslouchejte, jak na vás mluví váš kamarád, pociťujte při tom své vnitřní tělo. I když cítíte jen to vnitřní tělo,  trošku jako kousíček životní jiskry v celém těle, znamená to, že je to pro vás dobrý začátek. 

 

A možná to už začalo fungovat, ale vaše mysl to neustále popírá. Jinak proč byste se usiloval celých 10 let?  Je tedy docela možné, že je tu již začátek probuzení, ale protože nasloucháte své mysli, popíráte to. Chtěl jsem vás jen natočit správným směrem. Jsem si jistý, že o vás ještě uslyším, dejte mi vědět, jak to jde.

 

Přeložil : Roman Kocián

 

 



 

 






Žádné komentáře:

Okomentovat