Blog pro všechny, kteří jdou svou cestou, věří své intuici, rádi přicházejí na nové věci a poznání, která je nedrží v jediném systémovém přesvědčení. Najdou zde třeba něco o směru ke svému pravému já, bylinkách, samoléčení, jinému pohledu na naši historii i jiné entity, dokonce nové teorie ve fyzice, možnosti alternativy společného soužití na planetě a spousta jiného. Nikdy vše není jisté, změna je neustále v pohybu.
Pokud byste byli Nejvyšším Já, co byste dělali? Chci říct, seděli byste
jen a byli blaženě Jedním a nikdy jinak? Ne, samozřejmě, že ne. Hráli
byste hry. Už z toho přirozeného důvodu, že žádný energetický systém
není energetickým systémem, dokud sám sebe nenechá běžet.
A tak byste to nechali běžet. A ztratíte se. Zapletete se do různých
dobrodružství a zapomenete, kým jste, stejně jako když hrajete hru.
Třeba poker.
A přestože hrajete pouze za deseticenty anebo za žetony, hra vás zcela
pohltí. Není nic důležitého, co by se dalo vyhrát, nic důležitého, co by
se dalo prohrát, přesto se ve hře jeví fantasticky zajímavé, kdo
vyhraje a kdo tratí. Stejně tak by se dalo říct, že Nejvyšší Já je
ponořeno do nespočet různých kanálů, které nazýváme aktéry ve hře,
stejně jako jsou malíř, nebo spisovatel naprosto ponořeni do svého
uměleckého díla, které tvoří, anebo herec, pohlcen hrou v části dramatu.
Samozřejmě, že víme, že jde o drama, o hru.
Příjdeme na představení a říkáme: Je to jen hra. A to, co se stane na
jevišti, není skutečné. Pouze hra. Ale skvělí herci vás přesvědčí, že je
to skutečné, ačkoli jde jen o hru.
Přinutí vás sedět na krajíčku židle, abyste plakali, abyste se chvěli,
protože vás téměř přesvědčí, že je to pravda. Co by se stalo, kdyby byl
nejlepší herec konfrontován s nejlepším publikem? Jak by nemohli být
zcela ponořeni ve hře, když navíc jeden přesvědčil toho druhého? Tak
toto je myšlenka Vesmíru jako dramatu, že naše Prapodstata, Saguna,
Brahman hraje tuto hru, vtažen do všech nás a dělá to tak zatraceně
dobře, je to tak dokonale zahráno, že se to zdá být skutečné. Nejenže
sedíme na krajíčku židle, ale jsme schopni vstát a něčím hodit.
Sjednotíme se s dramatem a existuje pouze to, Co se odehrává.
A potom, samozřejmě, na konci dramatu (poněvadž všechny věci, které
začaly, skončí), padne opona a herci se uchýlí do svých šaten. A tam
oba, darebák i hrdina, odloží masky a stanou se z nich "jen" herci.
Předstupují-li před oponu, v závěrečné děkovačce, ovace sklízejí oba,
padouch i hrdina. Padouch za to, že byl dobrým padouchem a hrdina, že
byl skvělým hrdinou. Jejich hra končí a všichni vydechli úlevou: No ale
byla to skvělá podívaná, že ano?!
Celý tenhle svět je velkou hrou, Lílou, hrou Nejvyššího Já a proto je
porovnatelný se snem, pomíjivou iluzí, a proto byste jej neměli brát tak
vážně, avšak v něm zainteresováni, bereme ho vážně.
A zde jedna z velkých otázek, kterou bychom si měli položit: Když se
ponoříte až na dno toho nejhlubšího jádra svého Já, cítíte, že jste
opravdoví, anebo tam někde uvnitř sebe cítíte, že jste falešní?
Roman Kocián
OdpovědětVymazatpřed 1 sekundou
❤️